Jak by měl takový web vypadat, resp. jaká kritéria by měl plnit, aby jeho význam nebyl jen pouhou fikcí?
Následující výrazy u tvorby webových stránek ve Zlíně Imperialmedia.cz budou pro laickou veřejnost možná trochu zmatené a nesrozumitelné. Pojďme si je blíže objasnit:
CMS
Tato zkratka znamená „Content Management System“ a znamená, že obsah webových stránek je možné velmi rychle a pružně měnit, vždy podle potřeby. Změna se týká textového i obrazového obsahu, pomocí jednoduchých, uživatelsky přívětivých editačních nástrojů, takže odpadá znalost programovacích jazyků, např. HTML a CSS.
UX
UX vyjadřuje výraz „User Experience“, což je v tomto případě vytvoření takového portálu, který se přizpůsobí potřebám jak jeho vlastníka, tak i koncových uživatelů, např. zákazníků při nakupování v e-shopech. Musí být zkrátka atraktivní, smysluplný a funkční pro obě strany.
Web musí být zároveň responsivní, což znamená, že se musí přizpůsobit různým hardwarovým koncovým zařízením a jejich operačním systémům a programovému vybavení. Například webové stránky musí být dobře čitelné, srozumitelné a vzhledově atraktivní jak na mobilním telefonu, tak na velkém monitoru stolního počítače s vysokým rozlišením.
CTA
Tato zkratka vyjadřuje tzv. Call To Action, tedy zjednodušeně řečeno interaktivitu ze strany uživatelů, kteří mohou na webové stránce vytvořit po registraci svůj vlastní účet, mohou tu sledovat stav svých objednávek, sledovat různé slevové akce, vkládat zboží do „košíku“ a mít je tam uložené jako nákupní seznam do budoucna atp.
SEO
K čemu vám bude platný webový prostor, vytvořený ve špičkových parametrech, když o něm nikdo nebude vědět? Je to podobné, jako u výrobců zboží, kteří podcení reklamu, a zákazníci se nemají jak dovtípit, že tito lidé něco zajímavého vytváří. Váš web by měl být ošetřen pomocí SEO nástrojů tak, aby byl na předních pozicích ve vyhledávačích.