Přívěsné vozíky mohou mít různé. Od malých valníkových nebo plachtových přepravníků, až po přívěsy pro přepravu aut, motocyklů, lodí, nebo dokonce koní. Pro běžné domácí použití – pro kutily nebo pro občasný odvoz objemnějších předmětů z domácnosti, například na chatu, výborně poslouží jednonápravový valníkový vozík. S jednonápravovými vozíky se na našich silnicích setkáváme poměrně často, především v letním období dovolené a prázdnin, některé vozíky jsou speciálně upravené i pro převoz polyetylenových a laminátových lodí v půjčovnách a ve vodáckých oddílech.
Žárový pozink, duralové profily, ocelové nosníky – pevná konstrukce
Konstrukce vozíků se vyrábí z žárově pozinkovaného plechu, profilované bočnice pak v kombinaci pozinkovaného plechu a duralových profilů. Podlahu tvoří speciálně upravená vodě odolná překližka s protiskluznou úpravou. Podlaha vozíku je vyztužená ocelovými nosníky a bývá obvykle naddimenzována pro vyšší nosnost, než jakou byste byli schopni na vozík naložit. S malým nebrzděným vozíkem můžete jet maximální rychlostí 100 km/h.
Montáž tažného zařízení s nákupem vozíku v jeden den
Přední rám je sklopný a k vozíku se dají dokoupit různé doplňky – potahová plachta, opěrné kolečko s držákem pod ojnici, rezervní kolo a bezpečnostní zámek (vložku) do závěsného kloubového mechanismu.
Vozík by měl mít certifikát o shodě a osvědčení o homologaci. Někteří prodejci jsou schopni zajistit vystavení technického průkazu vozíku na vlastní náklady. Umožňují dokonce montáž tažného zařízení, takže byste mohli celou akci ohledně připojení a koupě vozíku zvládnout v průběhu jednoho dne.
Přívěsné vozíky v širokém sortimentu zakoupíte v mnoha různých specializovaných e-shopech, lze je pořídit i jako ojeté v bazarech. Cena nového vozíku bez příslušenství se pohybuje kolem dvanácti tisíc korun. Pokud se rozhodnete pro bazarovou koupi, musíte postupovat podobným způsobem, jako při nákupu ojetého vozidla, provést důkladnou kontrolu technického stavu vozíku a pokud možno zkušební jízdu.
Jízda s vozíkem vyžaduje určitou zručnost, zejména při couvání a jízdě v zatáčkách. Řidič by neměl zapomínat, že se délka jeho vozidla právě o ten o vozík prodloužila.